Metamorfoza jaką przeszła w ciągu ostatnich dwudziestu lat komunikacja marketingowa jest do tego stopnia rewolucyjna, że trudno odnaleźć analogiczne, równie głębokie zmiany o charakterze biznesowym czy społecznym w tym okresie. Wprawdzie w roku 2001 pękła tzw. bańka internetowa, a świat czekał na nadejście pluskwy milenijnej 2000 roku, to jednak wszystkie te zdarzenia stanowiły nic innego jak preludium cyfrowej rewolucji.
Od faksingu do emailingu
Dwadzieścia lat temu w Polsce jeszcze niewiele firm, a nawet mediów, miało własne korporacyjne czy produktowe strony internetowe. Nadal świetnie się miała komunikacja w oparciu o telefon stacjonarny czy faks. Dziś w epoce emaila trudno to sobie wyobrazić.
Dekalog skutecznego mailingu
Aby skutecznie realizować kampanie emailingowe, należy wziąć sobie do serca dziesięć poniższych zasad:
– Nie wszyscy wszystko umiemy i nie na wszystko mamy czas, a więc znajdź dostawcę, który zapewni Ci zaawansowane technologicznie rozwiązania w formule outsourcingu. Postaw na sprawdzonego gracza rynkowego z odpowiednim zapleczem, doświadczeniem i bogatym portfolio klientów. Liderem w tym zakresie jest bez wątpienia Freshmail.pl.
– Liczą się wygodne rozwiązania – korzystaj z gotowych szablonów maili, łatwych w obsłudze edytorów oraz adaptowalnych rozwiązań HTML.
– Akumuluj oraz przetwarzaj dane ze swoich baz intuicyjnie i na wiele sposobów.
– Działaj cielenie w oparciu o segmentację klientów, w oparciu o takie atrybuty jak geotargetowanie, wiek, płeć, zainteresowanie czy lojalność.
– Optymalizuj swoje aktywności w oparciu o analizy efektywnościowe w obszarze czasu, sposobu czy kodowania wysyłek.
– Testuj i sprawdzaj mailingi przed wysyłką, dzięki czemu unikniesz błędów i potencjalnych strat w bazie i nie skończysz na czarnej liście spamerów.
– Osiągaj synergię dzięki miksowi komunikacyjnemu, a więc powiązaniu wysyłek mailingowych z kampaniami SMS.
– Mierz rezultaty kampanii w oparciu o czytelne raporty, infografiki, mapy kliknięć, integrację z Google Analitics.
– Skorzystaj z możliwości, jakie dają moduły integrujące działania wysyłkowe z popularnymi platformami do obsługi e-sklepów, takimi jak Magento 2.0, PrestaShop czy Woocommerce. Dzięki temu będziesz mieć możliwość odzyskiwania porzuconych koszyków czy też rozwój działań o charakterze okazjonalnym (urodziny, imieniny, święta)
– A na koniec – zadbaj o bezpieczeństwo i legalność Twoich działań, aby wszystko co robisz odbywało się w zgodzie z odpowiednimi certyfikatami bezpieczeństwa i regulacjami RODO.
Na koniec, poza wyżej wymienioną listą działań typu must have, warto zwrócić szczególną uwagę na treść i temat maili. Ok. 35% odbiorców otwiera maile wyłącznie ze względu na odpowiednio dobrany tytuł. Liczy się również kontekst – ślij wartościowe informacje oprawione w atrakcyjnej graficznie formule. To wszystko na pewno zaprocentuje!