Tętno a nasze zdrowie

Ilość uderzeń naszego serca liczona na minutę jest kluczowa dla oceny zdrowia pacjenta. Nie każdy jednak zdaje sobie sprawę z tego jakie jest prawidłowe tętno. Jest na to tak na prawdę kilka odpowiedzi. W zależności od wieku pacjenta tętno jest mierzone inaczej. U noworodków będzie to jedynie około trzydziestu uderzeń na minutę. U dzieci wartość ta może wskazywać nawet trzy razy tyle i nadal będzie to norma. Jeśli chodzi o młodzierz to prawidłowa liczba uderzeń wynosi osiemdziesiąt pięć uderzeń na minutę. U osób dorosłych wartość ta spada już do pulsu na poziomie siedemdziesięciu a u osób starszych sześćdziesięciu uderzeń na minutę. Oczywiście im niższe tętno tym lepiej dla naszego zdrowia. Badania wykazały, że osoby o niższym pulsie oraz niższym ciśnieniu tętniczym mogą mniej obawiać się zawału serca. Jednak ciśnienie zbyt niskie może być przyczyną niedokrwienia naszego organizmu. Osoby cierpiące na tą przypadłość mogą normować swój stan farmaceutycznie lub po przez aktywność fizyczną co jest mniej wskazane przy osobach o przeciwnej przypadłości. Na szczęście z pomocą przychodzi nam technika. Miniaturyzacja, która stale ma miejsce i postępuje w najlepsza sprawiła, że pulsometry mogą stać się naszymi nierozłącznymi towarzyszami na drodze do zdrowia. Współcześnie nawet elektroniczne zegarki dla sportowców posiadają funkcję, która bez fatygi z naszej strony dokonuje pomiarów naszego pulsu. Wystarczy założyć taki zegarek na rękę jak każde inne urządzenie tego typu a on robi już swoje. Dzięki tej opcji możemy sprawdzać o jakiej porze dnia czy treningu nasz puls był wyższy lub niższy. Taka codzienna obserwacja naszych parametrów oraz ich regularność niewątpliwi pomaga w ocenie stanu naszego zdrowia oraz tendencji do jego zmian w najbliższym czasie. Jeśli jednak ktoś nie lubi zegarków może na rękę założyć zwykłą opaskę z czujnikiem kroków oraz wspomnianego ciśnienia. Zarówno paski jak zegarki działają na tej samej zasadzie, Nie musi to być wcale smart watch by móc go skonfigurować ze smartfonem.
Prócz mierzenia ciśnienia należy również poszerzyć swoje zainteresowania w zakresie zdrowego odżywiania. To co jemy i jak jemy ma wpływ na naszą formę. Jedzenie nieregularnie, rzadko oraz tłusto z pewnością obciąża nasz organizm. Kluczem do sukcesu jest jedzenie częściej lecz w mniejszych porcjach. Standardowo jest to pięć posiłków dziennie jednak w niektórych przypadkach, w zależności od uprawianego sportu może być tych posiłków więcej. Osoba trenująca siłowo musi swojemu organizmowi dostarczyć ilości białka co z kolei wpływa na zwiększenie ilości dziennych porcji. Kluczowe jest też zamienienie nawyków żywieniowych dotyczących tego co jemy. Warto sięgnąć po twarogi, ryby czy kurczaka, Czerwonego mięsa zaś oraz tłuszczy utwardzonych należy unikać jak ognia. Również słodzone napoje powinny pujść w odstawkę. Cukier, którego organizm nie spala jest magazynowany jako zapas energii w tkance tłuszczowej, której każdy raczej woli się pozbyć by nie mieć jej w nadmiarze.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *