Tani rower

W niniejszym tekście przedstawię temat, za który w sklepie rowerowym pewnie by mnie zabili, a mianowicie- za co w nowym rowerze zupełnie nie warto dopłacać i które elementy lepiej na początku sobie odpuścić. W ten sposób zaoszczędzimy sporo pieniędzy, które wydamy na inne potrzebne rzeczy. Elementem, który mi w szczególności działa na nerwy, a który bardzo często pojawia się w rowerach turystycznych i krosowych to amortyzowane sztyce. Rynek oferuje nam spory wybór różnego rodzaju rowerów, ale nas interesuje jaki rower do 2000 zł jest najlepszy. W kwestii wspomnianych sztycy- na rynku istnieją dobre i naprawdę działające amortyzowane sztyce. Najczęściej działają one na zasadzie pantografu. Tego typu sztyce są drogie ciężkie i na tyle skomplikowane, że na pewno nie znajdziemy ich w tanich rowerach trekingowych, czy krosowych. Te sztyce, które spotykamy w tego typu rowerach, działają na zasadzie prostej sprężyny. Mają one bardzo duży problem z luzami roboczymi, często na początku kręcą się na boki. Luzy z czasem się pogłębiają i sprawiają w efekcie więcej kłopotu niż pożytku. Sama zasada działania nie jest dobra, te sztyce są po prostu twarde- nie mają tłumienia. Ten element dużo waży, więc lepiej pozbyć się go na początku lub poszukać roweru bez takiej sztycy. Kolejny element bardzo kontrowersyjny to napęd. Oczywiście, jeżeli kompletujemy dla siebie rower górski, czy szosowy albo sportowy- wiadomo, że im lepszy napęd tym pewne korzyści. Jakie korzyści ? Na pewno więcej przełożeń, bardziej zdecydowana szybka zmiana przełożeń, mniejsza waga przy zaawansowanych napędach i inne plusy. Natomiast jeśli postawimy sobie jasno fakt, że poszukujemy roweru do jazdy rekreacyjnej, który ma nam posłużyć do wypadów w dni wolne, do jazdy po mieście, polnych drogach, po lasach i szutrach. Musimy powiedzieć jasno, że jest pewien rodzaj sprzętu, który spokojnie nam wystarczy. Nie dajmy się naciągać na jakieś dziwne przerzutki. W przypadku roweru rekreacyjnego nie potrzebujemy cudów, standard zupełnie powinien nam wystarczyć. Tak samo liczba przełożeń- 24-27 to liczba biegów, która w rowerze rekreacyjnym zupełnie wystarczy. Nie należy się nakręcać w taki sposób, że musimy mieć coraz lepszą jak najlepszą przerzutkę. Zapewniam, że ładowanie w grupy na poziomie xt do roweru, który ma ciężką ramę i ciężkie koła to nie da nam to zbyt wielu korzyści. Lepiej wybrać rower fajnej firmy, jest świetnie wykonany i sprawia nam przyjemność jazdy. W takim rowerze za 2000 złotych na pierwszy rzut oka widać, że jest dobrze poskładany i nie ma w nim zbyt wielu elementów, które by nam odpowiadały. To jest też częsta praktyka producentów, którzy nie potrafią sobie poradzić z zaprojektowaniem dobrej ramy. Często używają komponentów takich jak koła bardzo niskiej jakości i próbują to nadrobić, ładując wysokie grupy napędowe. Kolejnym podłym zabiegiem jest używanie grup napędowych starych, ale wysokich. Dlatego kupując nowy rower, należy zrobić zestawienie faktów, do czego nam ten rower będzie służył, ile kilometrów miesięcznie będziemy nim pokonywać i w jakich warunkach terenowych.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *